Brev:
Uden mad og drikke, duer helten ikke
12. oktober 2004
Alder:
7 mdr.
Uden mad og drikke, duer helten ikke
Hej Helen
Har en dreng på lige knap 7 mdr. Han måler vist efterhånden ca. 74-75 cm og vejer ca. 11 kg. Han er en meget glad og meget aktiv dreng - og virker veltilpas.
Alligevel er jeg en smule bekymret...
Han har fået skemad siden ca. 4 mdr.s alderen, og får således 3 skemåltider om dagen. Han tilbydes flaske (MME) efter hvert måltid og et par gange ekstra pr. dag.
Den sidste uges tid er han dog begyndt ikke at ville drikke! Han gider ikke sin sutteflaske og får således ikke ret meget væske i løbet af dagen. I dag har han fx. kun drukket ca 250 ml fra flaske i alt!
Jeg bruger ca. 50-60 ml MME pr. skemåltid. Herudover er der i de to af måltiderne 2-2½ dl vand pr. måltid. Så noget væske får han jo, men han drikker altså som sagt ikke af sutteflasken, som han plejer.
Han får sødmælk af glas ved hvert måltid. Han er god til at drikke af det, men lysten svinger meget fra gang til gang...
Og stadigvæk virker min dreng veltilpas. Så måske er der ikke noget at bekymre sig om - eller hvad?
Med venlig hilsen
Mia Jakobsen